Til hovedinnhold
Norli Bokhandel
Retur og bytte
+

Varer kjøpt i en av våre butikker kan byttes i alle* Norli-butikker ved fremvisning av kvittering eller byttekort.


Varer kjøpt på norli.no kan også byttes i butikk. Merk at varen kun kan byttes inn i en annen vare eller mot en tilgodelapp. Ønsker du refusjon eller kreditering av faktura, må du benytte deg av angreretten.


*Det er noen unntak:
  • Noen av våre butikker har et stort utvalg av lokale varer og fører lokallitteratur som kun er tilgjengelig i en eller noen få butikker. Dette må byttes der det er kjøpt.
  • Skolebøker (Barne- og ungdomsskole) kan byttes i bokhandel som fører skolebøker: Norli Universitetsgata i Oslo og Norli Strandgaten i Bergen.
  • Fagbøker (skolebøker for høyere utdanning) kan byttes i alle Norli-bokhandlere.
  • Butikkene i fagbokkjeden Norli Akademisk har et utvalg tilrettelagt for høyskoler og universiteter. Varer som ikke inngår i deres utvalg, kan ikke byttes i disse butikkene.
  • Personlig signerte bøker kan ikke returneres.
  • Har du kjøpt et større volum av en enkelt vare eller bok på norli.no, må varene returneres til norli.no og kan ikke byttes i bokhandel.
  • Ved kjøp på norli.no kan du bytte bøker og andre varer innen 30 dager i en av våre butikker. Bytte kan skje til andre varer eller tilgodelapp, men penger kan ikke refunderes. Hvis du har en utestående faktura, må denne fortsatt betales. Ønsker du refusjon eller kreditering av faktura, kan du benytte deg av angreretten – se mer om dette i avsnittet om Angrerett.
+

Var ikke varen helt som forventet?

Er varen bestilt gjennom norli.no, har du rett til å angre kjøpet ditt uten å oppgi noen grunn, i henhold til angrerettloven kapittel 6.

For å benytte angreretten, må du enten sende varen i retur eller varsle vår kundeservice om returen innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Kjøper betaler selv returkostnadene.


Slik sender du varen i retur:

  • Den returnerte varen skal være i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen.
  • Fyll ut angrerettskjemaet. Hvis du mangler skjemaet, kan du laste det ned her.
  • Pakk varen godt inn for å unngå skader under transport og legg ved angrerettskjemaet. Om mulig, kan du gjenbruke samme emballasje som når du mottok varen.
  • Dersom du har flere bestillinger med unike ordrenummer, kan disse sendes samlet. Husk å spesifisere i angrerettskjemaet de ulike ordrenumrene.
  • Varen må sendes med Posten/Bring innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Dersom du velger en annen fraktleverandør, kan vi ikke garantere at sendingen blir levert til riktig adresse, og vi påtar oss ikke ansvar for eventuell feillevering.
  • Du dekker selv returportoen, med mindre annet er avtalt på forhånd. Retur kan ikke skje som oppkrav eller etterkrav.

Returadresse:

Norli AS
Postboks 1990 Vika
0125 Oslo


Last ned angrerettskjema


I disse tilfellene kan du ikke benytte deg av angreretten:

  • Varer som er tatt i bruk som din egen.
  • Ved kjøp av personlig signerte bøker.
  • Ved kjøp av gavekort.
  • Angreretten gjelder ikke e-bøker og nedlastbare lydbøker.
  • Varer kjøpt i butikk, inkludert «Klikk og hent», der betalingen er gjennomført i butikk – her gjelder butikkens bytteregler.

  • Du kan bytte bøker og andre varer innen 30 dager fra kjøp i bokhandel eller levering fra norli.no. Varer kan byttes i andre varer eller tilgodelapp. Du kan ikke få tilbakebetalt penger. Har du utestående faktura, må denne betales. Foretrekker du refusjon/faktura kreditert, er du velkommen til å benytte deg av angreretten – se avsnitt om Angrerett.

Etter vi har mottatt returen:

Når vi har mottatt og godkjent returen, vil vi refundere beløpet til samme betalingsmiddel du brukte ved kjøp. Dette skjer normalt innen 14 dager etter returen er mottatt.

+
Varene du mottar skal selvfølgelig være feilfrie. Hvis du oppdager en feil eller mangel, ber vi deg kontakte oss så fort som mulig etter at du har mottatt varen. Vi vil gjerne hjelpe deg med en løsning.

Har du kjøpt varen i butikk? Ta direkte kontakt med butikken hvor du kjøpte varen. Du finner kontaktinformasjon til våre butikker her.

Dine rettigheter ved reklamasjon

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du rett til å reklamere på varer som har en mangel som ikke skyldes uhell, feil bruk eller normal slitasje.

Reklamasjonsfristen er 2 år, eller 5 år for varer som er laget for å vare betydelig lenger. Feilen må ha vært til stede ved kjøp, selv om den oppdages senere.

Vi oppfordrer deg til å reklamere så snart som mulig etter at du oppdager feilen, så vi kan hjelpe deg med en løsning