5
På umerkelig vis lykkes forfatteren å bevege seg ut og inn av hovedpersonen ved behendige synsvinkelskifter som sammen med små stemningsnyanser maner fram en spenning av noe usagt i forholdet mellom hovedpersonen og de andre bipersonene. (...) Nettopp de små antydningene forfatteren legger ut, enten de er erotisk ladet, knyttet til vennskap og mellommenneskelige relasjoner eller rett og slett glede over å ha hund, er med på å gi romanen høy litterær kvalitet.
- Finn Stenstad, Tønsberg Blad
5
På umerkelig vis lykkes forfatteren å bevege seg ut og inn av hovedpersonen ved behendige synsvinkelskifter som sammen med små stemningsnyanser maner fram en spenning av noe usagt i forholdet mellom hovedpersonen og de andre bipersonene. (...) Nettopp de små antydningene forfatteren legger ut, enten de er erotisk ladet, knyttet til vennskap og mellommenneskelige relasjoner eller rett og slett glede over å ha hund, er med på å gi romanen høy litterær kvalitet.
- Finn Stenstad, Tønsberg Blad
5
Per Marius Weidner-Olsen er en mesterlig skildrer av menn som faller. (…) Det er ingen tvil om at Weidner-Olsen har skrevet en følsom, treffsikker og tankevekkende skildring av en manns fall ned i en tilværelse som ved fortellingens slutt ennå ikke har funnet sin form. I stedet toner den ut i et ubesvart spørsmål om han skal velge kjærlighet eller frihet.
- Marius Wulfsberg, Dagbladet
5
Per Marius Weidner-Olsen er en mesterlig skildrer av menn som faller. (...) Det er ingen tvil om at Weidner-Olsen har skrevet en følsom, treffsikker og tankevekkende skildring av en manns fall ned i en tilværelse som ved fortellingens slutt ennå ikke har funnet sin form. I stedet toner den ut i et ubesvart spørsmål om han skal velge kjærlighet eller frihet.
- Marius Wulfsberg, Dagbladet
5
Per Marius Weidner-Olsen er en mesterlig skildrer av menn som faller. (…) Det er ingen tvil om at Weidner-Olsen har skrevet en følsom, treffsikker og tankevekkende skildring av en manns fall ned i en tilværelse som ved fortellingens slutt ennå ikke har funnet sin form. I stedet toner den ut i et ubesvart spørsmål om han skal velge kjærlighet eller frihet.
- Marius Wulfsberg, Dagbladet
5
Per Marius Weidner-Olsen is a master of portraying a falling man. […] There is no doubt that Weidner-Olsen has written a delicate, poignant, and thought-provoking rendition of a man’s descension into a state of being that has, by the end of the story, not yet found its form. Instead, it ends undecided in the question of whether one is to choose love or freedom.
- Marius Wulfsberg, Dagbladet
[E]n roman med et utsøkt blikk for detaljer. (…) Per Marius Weidner-Olsen har full kontroll på virkemidlene i en egenrådig og eiendommelig roman som nekter å underkaste seg leserens ønske om forløsning.
- Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten
[E]n roman med et utsøkt blikk for detaljer. (...) Per Marius Weidner-Olsen har full kontroll på virkemidlene i en egenrådig og eiendommelig roman som nekter å underkaste seg leserens ønske om forløsning.
- Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten
[E]n roman med et utsøkt blikk for detaljer. (…) Per Marius Weidner-Olsen har full kontroll på virkemidlene i en egenrådig og eiendommelig roman som nekter å underkaste seg leserens ønske om forløsning.
- Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten
«[A] novel with an exquisite eye for detail […] Per Marius Weidner-Olsen is in full control of his literary devices in this headstrong and distinctive novel that refuses to succumb to the reader’s wish for release.
- Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten
Weidner-Olsen turnerer skiftet av synsvinkler på en mesterlig måte, i en blanding av omsorgsfulle, sarkastiske og meningsløse dialoger. (…) en mesterlig utført roman (…) Få norske romaner lykkes tilsvarende presist i å skildre det Vincent kaller «den kvalmende friheten».
- Tom Egil Hverven, Klassekampen
Weidner-Olsen turnerer skiftet av synsvinkler på en mesterlig måte, i en blanding av omsorgsfulle, sarkastiske og meningsløse dialoger. (...) en mesterlig utført roman (...) Få norske romaner lykkes tilsvarende presist i å skildre det Vincent kaller «den kvalmende friheten».
- Tom Egil Hverven, Klassekampen
Weidner-Olsen turnerer skiftet av synsvinkler på en mesterlig måte, i en blanding av omsorgsfulle, sarkastiske og meningsløse dialoger. (…) en mesterlig utført roman (…) Få norske romaner lykkes tilsvarende presist i å skildre det Vincent kaller «den kvalmende friheten».
- Tom Egil Hverven, Klassekampen
Weidner-Olsen utilizes changing points of view in a masterful way, in dialogues spanning the caring, the sarcastic and the meaningless. […] A masterfully conducted novel […] Few Norwegian novels succeed in portraying what Vincent calls “the nauseating freedom” as precisely as this.
- Tom Egil Hverven, Klassekampen